Zdrava ishrana

Pet dobrih navika za postizanje zdrave ishrane

Evo pet dobrih prehrambenih navika koje će nam sigurno pomoći da postignemo svoje prehrambene ciljeve. Onima koji imaju dijabetes, ove zdrave prehrambene navike takođe će pomoći da kontrolišu nivo šećera u krvi.

  1. Unos vode: Postavite sebi cilj da umjesto pića zaslađenih šećerom pijete vodu. Da biste ovo učinili mjerljivijim, zapišite koliko često ćete praviti ovaj izbor, npr. 5 puta nedeljno.
  2. Jedite polako i pažljivo: Potrebno je oko 20 minuta da vaš mozak pošalje signal da ste siti. Jedite polako. Dodatno obratite pažnju na to šta jedete i koliko. Da biste ovo učinili mjerljivijim, zapišite koliko često ste se potruditi da odvojite najmanje pola sata da biste završili svoj obrok.
  3. Držite se jedne porcije: Onima koji uvijek jedu dva tanjira, konzumiranje jedne porcije pomoći će  da kontrolišu unos kalorija. Dajte sebi izazov da se držite jedne porcije i takođe standardnih veličina porcija.
  4. Jedite voće i povrće: Neka vam pola tanjira bude salata. Voće i povrće imaju prirodno malo zasićenih i nezasićenih masti, a bogati su dijetalnim vlaknima, vitaminima i mineralima.
  5. Dajte prednost tjestenini i brašnu sa punim zrnom: Ako jedete integralnu hranu poput smeđeg pirinča, integralnog hljeba i zobenih pahuljica, možete smanjiti rizik od razvoja srčanih bolesti i dijabetesa. Takođe vam mogu pomoći da se duže osjećate siti. Postavite cilj da koristite smeđi pirinač makar tri puta u nedjelji.

Za razvoj ovih 5 dobrih navika treba vremena. Budite strpljivi. Kada pokleknemo, umjesto da odustanemo, treba samo da nastavimo sa našim novim zdravijim navikama. Ove promjene, ma koliko bile male, od velikog su značaja za poboljšanje našeg zdravlja.

Možda vam se dopadne

Prevencija

Šećeri

Višak kalorija iz hrane i pića sa visokim sadržajem slobodnih šećera može dovesti do prekomjerne ...

Komentari su onemogućeni.

0 %